Setembre 2012

Data de creació: 
Ds, 01/09/2012
Autoria: 
Xavier Gisbert

QR-dites

Guia Didàctica
Guia Didàctica: 

Treball en competències bàsiques

Competències transversals:

Les competències comunicatives:

  1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual

    En el descobriment de la QR-dita amb els fragments de les diferents cares del cub de la QR-dita i en el treball sobre sinònims i antònims (activitats 1 i 2). També pel que fa a l'elaboració de missatges i difusió de conclusions. En l'activitat 7 pel que fa a la utilització dels llibres com a elements susceptibles d'interpretació i enriquiment.

  1. Competències artística i cultural

    En la realització de fotografies (activitats 4, 6, 7, 8). També en l'elaboració del cartell sobre el Dia Internacional de la Pau (activitat 6). Així mateix, es treballa l'elaboració d'un cub amb la plantilla de la pàgina 2 del dossier.

Les competències metodològiques:

  1. Tractament de la informació i competència digital

    En l'elaboració de codis QR, utilització d'Internet per publicar i cercar informació que s'esdevingui el contingut dels codis QR a elaborar. També en l'ús d'eines telemàtiques de microblogging (Twitter) així com en la utilització didàctica del telèfon mòbil.

  1. Competència matemàtica

    En l'enregistrament de dades, càlculs de sumatoris i percentatges (activitat 9). També amb la utilització de l'aplicació proposada en l'activitat 10 (joc de Simon).

  1. Competència d'aprendre a aprendre

    En les activitats 3 i 9 es cerca la reflexió sobre la pròpia pràctica per tal de promoure la millora del propi aprenentatge. En l'activitat 7 en que es proposa recuperar treballs escolars previs per inserir-los en una nova proposta.

     

Les competències personals:

  1. Competència d'autonomia i iniciativa personal

    En l'activitat 10, en demanar propostes d'aplicacions mòbils conegudes pels alumnes participants.

     

Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:

  1. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

    En les activitats 6 i 7, en demanar la interacció amb objectes de l'entorn per tal d'enriquir-los amb informació virtual amb la inserció de codis QR.

    En l'activitat 4, per tal d'orientar els desplaçaments en un món virtual en 3D.

  1. Competència social i ciutadana

    En el fet que s'esdevingui una proposta pensada per treballar en grup. En l'activitat 9 perquè es tracta d'una proposta didàctica telecol·laborativa. En les propostes de difusió de resultats a través del Twitter (activitats 5, 6, 7, 8, 9 i 10).

    En el treball referit a les celebracions del dia europeu “A ciutat, sense el meu cotxe” (activitat 6), dia mundial de la Pau (activitat 8) i dia mundial de l'Alzheimer (activitat 10).

Afegiu un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
X
Introduïu el vostre nom d'usuari de Kalidoscopi.
Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
Carregant