Dita de novembre

Data de creació: 
Dm, 30/10/2012
Autoria: 
Xavier Gisbert

QR-dites

Guia Didàctica
Guia Didàctica: 

Treball en competències bàsiques

 

Competències transversals:

Les competències comunicatives:

  1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual

    En el descobriment de la QR-dita amb els fragments de les diferents cares del cub de la QR-dita i en el treball sobre els diferents significats del somriure (activitats 1 i 2). També pel que fa a l'elaboració de missatges i difusió de conclusions. En l'activitat 6 pel que fa a la utilització dels llibres com a elements susceptibles d'interpretació i enriquiment.

  1. Competències artística i cultural

    En la realització de dibuix (activitat 2) i fotografies (activitats 3, 5, 6, 7). També en l'elaboració de cartells sobre els drets de l'infant (activitat 5). Així mateix, es treballa l'elaboració d'un cub amb la plantilla de la pàgina 2 del dossier.

    En la identificació de peces musicals (activitat 9).

Les competències metodològiques:

  1. Tractament de la informació i competència digital

    En l'elaboració de codis QR, que implica la selecció d'informació i la utilització d'Internet per publicar i cercar informació que s'esdevingui el contingut dels codis QR a elaborar (activitats 5, 6 i 7). També en l'ús d'eines telemàtiques de microblogging (Twitter) així com en la utilització didàctica del telèfon mòbil tant per a la obtenció d'informació com per al seu enregistrament (activitat 8). En la recerca d'informació en un text escrit (activitat 8) o a través d'un enregistrament sonor (activitat 9). En la recerca bibliogràfica (activitat 6) i en la utilització de la QR-grafia.

  1. Competència matemàtica

    Aquesta competència es treballa poc en la proposta d'aquest mes. En tot cas, en l'enregistrament dels resultats del qüestionari en l'activitat 8.

  1. Competència d'aprendre a aprendre

    L'activitat 8 implica l'autoavaluació de l'alumnat per tal de promoure la millora del propi aprenentatge.

     

Les competències personals:

  1. Competència d'autonomia i iniciativa personal

    En les activitats que impliquen la formulació de propostes obertes per part dels diferents membres del grup de treball (activitats 5,6,7). També en l'activitat 9 pel que fa a propostes d'altres aplicacions mòbils similars a la proposada.

     

Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:

  1. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

    En les activitats 5 i 6, en demanar la interacció amb objectes de l'entorn per tal d'enriquir-los amb informació virtual amb la inserció de codis QR.

    En l'activitat 3, per tal d'orientar els desplaçaments en un món virtual en 3D.

    En el reconeixement de la implicació dels avenços científics en la millora de la qualitat de vida (medicina regenerativa) a través de l'activitat 8.

  1. Competència social i ciutadana

    En el fet que s'esdevingui una proposta pensada per treballar en grup. En dues activitats es proposen dues visualitzacions simultànies per tal de resoldre la tasca, la qual cosa cerca l'autogestió del grup de treball: activitat 8 (pdf vs. qüestionari), activitat 9 (reproducció vs. identificació). En les propostes de difusió de resultats a través del Twitter (activitats 5, 6, 7, 8, 9 i 10)

    En el treball referit a les celebracions del Dia Internacional dels Drets de l'Infant (activitats 5 i 7).

    En el treball referit al reconeixement de personatges significatius de l'àmbit cultural (activitats 6 i 9) i científic (activitat 8).

Afegiu un nou comentari

CAPTCHA
Aquesta pregunta és per comprovar que sou un visitant humà i prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.
X
Introduïu el vostre nom d'usuari de Kalidoscopi.
Introduïu la contrasenya per al vostre nom d'usuari.
Carregant